im. 6 Brygady Powietrznodesantowej gen. bryg. S. Sosabowskiego

Kącik uczniów klas I-III

To tutaj będziemy prezentowali zdjęcia z uroczystości i innych „imprez” szkolnych oraz prace naszych najmłodszych uczniów


2020/2021


 

 


Z życia klasy 1 b

Projekt: „Czytanie jak przygoda”

Lektura: Jan Brzechwa, „Brzechwa dzieciom”

W klasie 1 b rozpoczęła się realizacja zadań związanych z projektem „Czytanie, jak przygoda”. Wychowawczyni klasy 1 b realizuje projekt we współpracy z Biblioteką Miejską i we współpracy oraz wielkim zaangażowaniu rodziców i uczniów 1 b. Zadaniem na każdy miesiąc będzie przeczytanie wyznaczonej lektury, a następnie podsumowanie naszych działań i aktywności w ‘Dniu z Lekturą’.

Pierwszy Dzień z Lekturą miał miejsce w naszej klasie 29 września 2020 roku.

Uczniowie przeczytali lekturę, nauczyli się na pamięć wybranych wierszy oraz przygotowali kukiełki bohaterów występujących w wierszach. Przedstawiali swoje umiejętności zamieniając się w aktorów teatrzyków kukiełkowych. Realizując to twórcze zadanie ujawnili swoje zdolności, umiejętności autoprezentacji, oryginalne pomysły na interpretacje wierszy i indywidualny sposób przedstawienia ich treści. Kukiełki często zaskakiwały, rozweselały i sprawiały, że wszyscy poznaliśmy prawie wszystkie wiersze przedstawiane przez koleżanki i kolegów. Mogliśmy je czasem recytować wspólnie. Uczniowie zaprezentowali również umiejętności współpracy i wzajemnie sobie pomagali w przedstawieniach. Wspierali kolegów i koleżanki w ich twórczych działaniach.

Uczniowie następnie rozwiązywali interaktywne quizy sprawdzające ich wiedzę na temat wierszy Jana Brzechwy. Zostali uroczyście pasowani na czytelników i zapisani do Biblioteki Miejskiej. Na zakończenie otrzymali kolorowe niespodzianki


 

2019/2020


Realizacja naszego klasowego Projektu czytelniczego pt.: „Czytanie, jak przygoda”, dobiegła końca.

Przez dwa lata, w klasie drugiej i trzeciej Uczniowie 3 B czytali kolejne lektury i przygotowywali związane z nimi zadania. Podsumowaniem pracy z każdą lekturą, były zajęcia warsztatowe w Miejskiej Bibliotece Powiatowej w Proszowicach. Dla wszystkich nas: Nauczycieli, Uczniów i Rodziców była to interesująca przygoda. Teraz zostały nam wspomnienia wspaniałych zajęć w Bibliotece Miejskiej, nasze prace, zdjęcia i filmy. Wszyscy Uczniowie zdobyli również olbrzymi bagaż wiadomości i umiejętności, które  wzbogaciły ich doświadczenia i  pootwierały drzwi do różnych ciekawych dziedzin życia i nauki. Dziękuję wszystkim osobom, tak twórczo zaangażowanym w Projekt czytelniczy. Kreatywność Was wszystkich przekraczała granice wyobraźni, a wyobraźnia chadzała ścieżkami niedostępnymi dla wtajemniczonych. Praca z Wami była prawdziwą przyjemnością i interesującą przygodą. Mam nadzieję, że czytanie będzie odtąd Waszym hobby i codziennym zajęciem.

Wychowawczyni klasy 3 B, autorka projektu, Małgorzata Żurek.

 

List od Pani bibliotekarki z Miejskiej Biblioteki Powiatowej w Proszowicach.

„Moja kochana III b

Witam Was i Waszą wychowawczynię Panią Małgosię Żurek serdecznie. Szkoda tylko, że nie mogę Was zobaczyć i uściskać, ale cóż takie czasy. Bardzo stęskniłam się za Wami i za naszymi wspólnymi spotkaniami w bibliotece. Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku, że dalej tym razem sami dzielnie pracujecie w domach.

Oglądałam Wasze prace, oczywiście przez Internet. Są przepiękne. Zawsze Was podziwiałam, chwaliłam i byłam dumna, że mogłam współpracować z tak fantastycznymi, mądrymi dziećmi i wspaniałą wychowawczynią. To był dla mnie prawdziwy zaszczyt.

Dziękuję Wam kochana III b, Pani Małgosi i Waszym rodzicom za zaangażowanie i serce jakie włożyli pomagając Wam w wykonywaniu różnych prac potrzebnych na nasze zajęcia. Dzięki wspólnej pracy i wysiłkowi wszystkich spotkania, w których uczestniczyliśmy były tak owocne i fantastyczne.  Myślę, że dzięki nim dużo się razem nauczyliśmy i przeżyliśmy cudowny czas spotykając się w bibliotece. Nie zapominajcie o mnie. Jak tylko będzie już bezpiecznie, jak wszystko wróci do normalności, to zapraszam odwiedźcie mnie w bibliotece, która teraz będzie przez jakiś czas miała nowa siedzibę przy ulicy Kosynierów 3.

Jeszcze raz gorąco pozdrawiam Was III b, Panią Małgosię i Waszych wspaniałych rodziców. Życzę wszystkim dużo zdrowia. Bądźcie dzielni i wytrwali tak jak do tej pory. Trzymam za Was kciuki. Do zobaczenia mam nadzieję już niedługo!!!

Agnieszka Rojewska”

 

A oto recenzja lektury kończącej pracę z projektem „Czytanie, jak przygoda”.

„Witam serdecznie, po przerwie. Dziś chcę Wam opowiedzieć o ostatniej lekturze, która czytałam, a mianowicie „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”, pani Justyny Bednarek. Jest to opowieść o skarpetkach, które „dały nogę” z pralki i pozostawiły swoje połówki osamotnione.

A było to tak….. Pewnego razu mama zauważyła, że w zadziwiający sposób znikają skarpetki z prania. Zawsze do prania trafiają dwie, a z prania wychodzi jedna. Co się z nimi dzieje? Tego nie wie nikt, oprócz uciekinierek. Tak, bo okazało się, że wcale nie znikają, tylko uciekają dziurą pod pralką.

Pierwsza uciekła czarna jedwabna skarpetka, należąca do taty.. Uciekła, by zostać wielka gwiazdą filmową, czy jej się to udało, musicie przekonać się sami.

Jako druga, uciekła zwykła szara skarpeta, która czuła się bardzo samotna i opuszczona, bo …. .

Jeżeli chcecie poznać wszystkie perypetie dziesięciu zbiegłych skarpetek, to musicie sięgnąć po książkę i ją przeczytać, Nie ma innej rady. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że wszystkie przygody są ciekawe i niesamowite. Mnie osobiście najbardziej podobała się historia Ósmej skarpetki, która posłużyła, jako uszczelniacz do wroniego gniazda. A dlaczego? Tego musicie dowiedzieć się sami.

Gloria H. kl. 3B”


26 maja – Dzień Matki w 3 B.
Uczniowie 3 B wykonali portrety swoich Mam, robili dla Nich laurki, bukiety z kwiatów i recytowali wierszowane życzenia. Na koniec świętowali delektując się deserami, które wykonali samodzielnie lub z pomocą domowników.

I parę filmików:


26 maja – życzenia dla mam przesyłają nasi najmłodsi uczniowie


Film od p. Łukasza Wierzbickiego dla klasy 3b


Bliżej sztuki – malarstwo.
W ramach domowych zajęć plastycznych tworzyliśmy obrazy, których tematem była martwa natura. Weszliśmy w rolę artystów malarzy i wykonaliśmy oryginalne dzieła malarskie tworząc naszą klasową galerię sztuki. Zapraszamy do  obejrzenia obrazów. 3 B


Listy uczniów klasy 3 B do autora lektur: „Dziadek i niedźwiadek” oraz „Afryka Kazika”- Łukasza Wierzbickiego:

Szanowny Panie

Niedawno moja klasa przerabiała lekturę pt.: „Afryka Kazika”. Czytałam ją z bardzo dużym zainteresowaniem. Moim zdaniem przygody Kazika były bardzo interesujące. Bardzo podobały mi się rozdziały: „Boże Narodzenie na pustyni” oraz „Ranny gepard”, ponieważ maja bardzo dobry klimat oraz jest w nich bardzo dużo zwierząt. Bardzo chciałabym przeżyć taka przygodę, jak Kazik. Ja i moja mama bardzo lubimy podróżować. Może kiedyś uda nam się pojechać do Afryki.

Pozdrawiam. Zuzia kl. III b

—–

Szanowny Panie Łukaszu.

Na wstępie mojego listu serdecznie Pana pozdrawiam. Piszę do Pana, aby podzielić się moimi refleksjami po przeczytaniu książki „Afryka Kazika”. Bardzo podobała mi się historia Kazimierza Nowaka, która była niezwykła i nieprawdopodobna. Czytała się lekko i przyjemnie. Czasami bywało strasznie, czasami zabawnie, a czasem nostalgicznie. Najbardziej ujęło mnie w książce samotne przemierzanie Afryki rowerem przez głównego bohatera. Dziękuje za przeżycie wspaniałej przygody i życzę wielu ciekawych pomysłów na napisanie kolejnych utworów.

Pozdrawiam. Nikola M. klasa 3 b

—–

Drogi Panie Wierzbicki Łukaszu.

Jestem uczniem klasy 3 b w Szkole Podstawowej nr 2 w Proszowicach. Mam na imię Filip. Pisze ten list, bo przeczytałem Pana książkę pt.: „Afryka Kazika” i chciałbym kilka słów o niej opowiedzieć. Bardzo mi się podobała, chociaż, jak mi ją mama kupiła, to się przestraszyłem, że jest taka gruba. Niespodzianka spotkała mnie po przeczytaniu pierwszego rozdziału. Każdy rozdział był napisany ciekawie, a opowiedziane w nim historie kusiły, żeby czytać dalej i dalej. Nawet się nie zorientowałem, jak ta „gruba” książka została przeze mnie już przeczytana. Podobało mi się, zaskoczyło mnie opowiadanie, jak Kazik chciał wspiąć się na górę, na której jest śnieg – nie wiedziałem, że w Afryce jest śnieg, że biały piasek może tak oślepić i można stracić wzrok. Bardzo lubię zwierzęta, wszystkie opowiadania z nimi mi się podobały, a szczególnie, jak Kazik uratował geparda. Na zakończenie chciałbym Panu podziękować, że pokazał mi Pan przygody podróżnika Kazimierza Nowaka, który na rowerze przejechał całą Afrykę, a to takie nieprawdopodobne.

Pozdrawiam Filip L.

—–

Szanowny Panie Wierzbicki

Jestem uczniem II kl. szkoły podstawowej. Nasza Pani zaszczepiła w nas systematycznie czytanie lektur. Ostatnia z nich była książka Pana autorstwa pt.: „Afryka Kazika”. Bardzo ciekawa lektura, która przedstawia Afrykę oczami podróżnika. Jest to odważny człowiek, który potrafi poradzić sobie w trudnych, nieprzewidywalnych sytuacjach. Nie boi się dzikich zwierząt, które okazują się być bardzo mądre. Język też nie stanowi dla niego bariery. Potrafi porozumieć się z tubylcami. Książka jest barwnie opisana ciekawymi ilustracjami, które pobudzają wyobraźnię. W podziękowaniu za wspaniała wyprawę do Afryki, wykonałem ilustracje, które utworzyły książkę, oraz mapę i grę planszową. Mam nadzieję, że kiedyś poznam Pana osobiście, a dzisiaj życzę Panu owocnej pracy na kolejne lata i wielu czytelników.

Pozdrawia Cezary.

—–

Szanowny Panie Łukaszu Wierzbicki

Na wstępie mojego listu serdecznie Pana pozdrawiam. Mam na imię Szymon, jestem uczniem klasy 3 b w Szkole Podstawowej nr 2 w Proszowicach. Na początku roku szkolnego przerabialiśmy z moja klasą lekturę pt.: „Dziadek i niedźwiadek”. Bardzo mi się podobała ta książka i z każdą czytaną stroną wciągała mnie w losy niedźwiadka Wojtka coraz bardziej. W kwietniu przerabialiśmy lekturę pt.: „Afryka Kazika”. Na początku trochę przeraziła mnie ilość stron w tej książce. Lecz gdy zacząłem ją czytać w krótkim czasie zorientowałem się, że mam już połowę lektury za sobą.  Nie mogłem uwierzy ć w to, że Kazimierz Nowak przemierzył cały kontynent afrykański na rowerze w ciągu pięciu lat. W książce opisane są różne przygody Kazika, które bardzo mi się podobały. Lecz ja nigdy nie chciałbym spędzać samotnie Świat Bożego Narodzenia na pustyni. Nie wyobrażam sobie też, że by nie mieć prawdziwej choinki oraz prezentów, a zwłaszcza rodziny blisko siebie w tej ważnej chwili. Nasza Pani wychowawczyni zadała nam prace związane z Pana lekturą, wykonaliśmy m.in. książeczkę ilustrującą przygody Kazika w Afryce, plakat, korale z masy solnej oraz grę planszową. Niektóre z tych prac były czasochłonne, ale też przyjemne i przy ich wykonywaniu dobrze się bawiłem. Chciałbym Panu podziękować, że mogłem przeczytać te oto książki i przeżyć wspólnie z głównymi bohaterami niezapomniane przygody. Życzę Panu dalszych ciekawych pomysłów na kolejne ciekawe książki, które mam nadzieję będę miał przyjemność w przyszłości przeczytać.

Pozdrawiam. Szymon Ś.

—–

Szanowny Panie Wierzbicki

Pisze do Pana list, bo chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z przeczytanych lektur.

W tym roku razem z moja klasą przeczytaliśmy dwie Pana książki: „Dziadek i niedźwiadek” i „Afryka Kazika”. Obydwie bardzo mi się podobały. Łatwo się je czyta i są bardzo wciągające. Najlepsze w nich jest to, że opowiadają o prawdziwych historiach. Dziękuję Panu za ich napisanie. Chętnie przeczytam inne Pana książki..

Pozdrawiam. Michał 3 B

—–

Szanowny Panie Łukaszu Wierzbicki

Na wstępie mojego listu chciałabym Pana serdecznie pozdrowić. Mam na imię Kamila i chodzę do klasy 3.

Niedawno przerabialiśmy Pana lekturę „Afryka Kazika”. Jest ona bardzo ciekawa i dobrze się ją czyta. Przygody, które przeżył w Afryce Kazik Nowak są niesamowite. Na pewno wielu z nas chciałoby być na jego miejscu i tak wiele zobaczyć. Do Pana książki można wykonać wiele przy dodatkowych i dobrze się przy tym bawić. Dziękuję Panu za to, że mogłam przeżyć super przygodę z ta książką. Będę ja polecać innym. Jeszcze raz bardzo serdecznie pozdrawiam.

Kamila 3 B

—–

Szanowny Panie Wierzbicki

Mam na imię Paula i chodzę do klasy III B. Piszę do Pana ten list, bo w tym miesiącu nasza wychowawczyni Pani Małgosia zadała nam do przeczytania Pana książkę pt.: „Afryka Kazika” i chciałam napisać kilka słów o tej lekturze. Książka bardzo mi się spodobała i zainteresowała od samego początku. Przeczytałam ja w dwa tygodnie, ale też dlatego, że teraz w naszym kraju, ale też na całym świecie panuje wielka epidemia korona wirusa i nie możemy chodzić do szkoły, ani spotykać się z koleżankami, dlatego miałam więcej czasu. Nie możemy wychodzić z domu i jeździć na wycieczki, dlatego, jak nudziło mi się w domu to brałam do ręki Pana książkę i myślami przenosiłam się do Afryki. Wyobrażałam sobie miejsca i przygody. Które Pan opisywał. Smutno mi się zrobiło, jak czytałam o świętach Bożego Narodzenia, które Kazik spędził na pustyni. Ja wolę spędzać święta w do mu i mieć prawdziwą choinkę. Zastanawiam się, jak główny bohater mógł przejechać przez pustynie tyle kilometrów. Ja też lubię jeździć na rowerze, ale jak wyjeżdżam pod górę to szybko się męczę. Na zakończenie mojego listu chciałam Panu podziękować za napisanie takiej fajnej książki, dzięki której mogłam poznać przygody Kazimierza Nowaka.

Pozdrawiam. Paula R. 3 B

—–

Szanowny Panie Łukaszu Wierzbicki.

Mam na imię Filip, jestem uczniem 3 klasy szkoły podstawowej. Do napisania listu do Pana zainspirowały mnie książki, które przeczytałem, a Pan jest ich autorem. Książki bardzo mi się podobały. Przeczytałem „Dziadka i niedźwiadka” jak również „Afrykę Kazika”. Obydwie lektury są napisane tak, że czyta się je szybko i przyjemnie. Zawarte w nich historie, szczególnie historia niedźwiedzia Wojtka zmotywowała mnie do zainteresowania się jego losami. Zacząłem szukać innych informacji i oglądać filmy z udziałem tego misia. Natomiast „Afryka Kazika” była dla mnie zachętą do stworzenia wielu ciekawych prac plastycznych, instrumentów i gier planszowych. Wszystko miało motywy związane z przygodami Kazika. Prace nad tymi lekturami sprawiły nam wielka frajdę. Chciałbym, aby Pan przyjechał do nas do szkoły i opowiedział o tworzeniu tych książek. Poznanie Pana byłoby kolejna wielka przygodą. Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę wielu ciekawych pomysłów na kolejne książki. Zapraszamy do naszej szkoły na spotkanie z nami i naszą Panią Małgosią.

Z pozdrowieniami Fili M. 3 B

—–

Drogi Panie Wierzbicki.

Nazywam się Karolina K. Jestem uczennica klasy III b Szkoły Podstawowej nr 2 w Proszowicach. Ostatnio przeczytałam Pana książkę „Afryka Kazika”. Bardzo mi się ona spodobała! Chętnie bym ja przeczytała jeszcze raz! Najbardziej podobał mi się rozdział pt. „Śnieg w Afryce”, ponieważ jest on w tym kraju rzadko spotykanym zjawiskiem. W rozdziale podobała mi się postawa Kazika, który pomimo tego, że bardzo chciał, jako pierwszy Polak wspiąć się na szczyt góry Ruwenzari potrafił z tego celu zrezygnować ze względu na tragarzy, którzy nie mieli butów. Postawą tą pokazał, że jest człowiekiem, który „nie dąży po trupach do celu”. Pozdrawiam Pana serdecznie i z niecierpliwością czekam na Pana książkę o Afryce.

Karolina.

—–

Drogi Panie Łukaszu.

Mam na imię Gloria i jestem uczennicą klasy 3 b w Szkole podstawowej nr 2 w Proszowicach. Pisze do Pana ten list, ponieważ przeczytałam o przygodach Kazimierza Nowaka w Afryce i jestem nią zachwycona, najbardziej podoba mi się to, że o niebezpiecznych przygodach pisze Pan tak, jakby to były dziecinne igraszki, a wszyscy wiemy, że tak na pewno nie jest, bo przygody, które spotkały Kazika były naprawdę niebezpieczne. Najbardziej zdziwiło mnie to, bo o tym nie wiedziałam, że od ostrego afrykańskiego słońca można stracić wzrok, a także to, że niebezpieczni pustynni wojownicy nie zostawią nikogo na pustyni bez pomocy. Nie raz i nie dwa śmiałam się z jego spotkań z dzikimi zwierzętami, do tej pory wydawało mi się, że hipopotamy to takie słodkie stworzenia, nie raz i nie dwa bałam się, jak zakończy się dana przygoda, ale Kazik zawsze wychodził z każdej przygody obronną ręką. Przygody Pana Nowaka przedstawione przez Pana w tak ciekawy i przystępny sposób rozpaliły we mnie ciekawość tego kolorowego kontynentu, jedno wiem na pewno, kiedyś chciałabym tam pojechać i zobaczyć te wszystkie cuda i dziwy. Pozdrawiam Pana serdecznie i już nie mogę się doczekać kolejnych Pana książek, z którymi będę mogła się zapoznać.

Gloria H. 3B

PS. Oczywiście „Afryka Kazika”, to nie jedyna Pana książka, którą czytałam, wcześniejsza to „Dziadek i niedźwiadek”, która też mi się podobała, ale z innych powodów.

—–

Szanowny Panie Łukaszu.

Mam na imię Gabrysia i chodzę do klasy 3. W ubiegłym miesiącu czytałam lekturę Pana autorstwa pt.: „Afryka Kazika” oraz zrobiłam
do niej grę, plakat i książeczkę z ilustracjami. Bardzo Panu dziękuję za napisanie tak ciekawej książki. Czytałam ją z wielkim zapałem. Wiem, że lubi Pan spotkania z małymi czytelnikami i pragnę powiedzieć, że moim marzeniem jest spotkanie z Panem. Mam nadziej, że to się uda. Na koniec życzę Panu wielu pomysłów na nowe książki.

Gabrysia.


Uczniowie klasy 2A na zakończenie projektu Wkrótce Wielkanoc wykonali ozdoby świąteczne, wykorzystując
różnorodne materiały plastyczne dostępne w domowych zasobach. Utrwalili przy okazji wiedzę na temat zwyczajów wielkanocnych i rozwinęli umiejętność współpracy z rodzicami.
Dzieci uznały, że najbardziej ze Świętami Wielkanocnymi kojarzą im się: pisanki, baranek, kurczaczek, palma, kartki świąteczne i stroiki. Autorzy z radością prezentują swoje prace.

Klasa 3 B realizuje w dalszym ciągu klasowy projekt czytelniczy „Czytanie jak przygoda”. W tym miesiącu niemożliwe było spotkanie w Bibliotece Miejskiej ani w Szkole, więc podsumowaliśmy pracę z lekturą korzystając ze zdalnego nauczania. Lektura „Kapelusz Pani Wrony”, Danuty Parlak składa się z czterech opowiadań. W klasowym rankingu najwięcej głosów uczniowie przyznali opowiadaniu „Wystraszek”, na drugim miejscu uplasował się „Mikołaj, czyli historia pewnego bociana…”, trzecie miejsce zajął tytułowy „Kapelusz Pani Wrony”, a „Nic” nie otrzymało żadnego punktu. To opowiadanie było najbardziej tajemnicze i niejednoznaczne. 
A oto opinia Nikoli: „Książka jest bardzo interesująca i pouczająca, łatwo się ją czyta, co ułatwia odbiór. Ciekawa była historia małżeństwa bociana Mikołaja z piękną żabką i opis ogrodu, w którym mieszkało Nic.”

Gloria uważa, że „Kapelusz Pani Wrony to bardzo fajna lekka i przyjemna lektura. Najbardziej podobało mi się opowiadanie o Bocianie Mikołaju i żabie Izabeli a przede wszystkim to ze Mikołaj nie przejmował się niepochlebnymi glosami dotyczącymi jego wybranki tylko postawił na swoim, no i co się stało? Czy czasami nie warto głupio się upierać by potem być wynagrodzonym? No i przede wszystkim NIE CAŁUJCIE ŻAB, CHŁOPAKI bo to moja rola. ”

„Lektura Kapelusz Pani Wrony to jedna z moich ulubionych wszystkie opowiadania są bardzo ciekawe i fajne pierwsze o kapeluszu przeczytałem najszybciej bo nie mogłem doczekać się końca jak dowiem się co się stało z kapeluszem a to ze stal się on gniazdem dla ptaków nigdy bym nie zgadł ale Wystraszek to mój faworyt czytaliśmy z mama to opowiadanie zmieniając rożnie glos i było tak śmiesznie ja tez chciałbym pomimo strachu zrobić cos takiego odważnego śmiałem się z niego ale i tak jest moim najlepszym bohaterem i jak będę się czegoś bal to pomyśle o Wystraszku i na pewno będzie mi lepiej.” Filip L.

„Lektura ,,Kapelusz Pani Wrony „bardzo mi się spodobała. Czasami czytałam ja sama a czasami z mama. Była tak ciekawa ze niektóre rozdziały czytałam po dwa razy. Moimi ulubionymi bohaterami była elegantka Lisica oraz Wystraszek.” Paula.

 

Konkurs plastyczny „Proszowice – moje miasto, moja mała Ojczyzna”
 


” W piątek, 21 lutego, całą klasą poszliśmy do Biblioteki Miejskiej. Tym razem omawialiśmy lekturę „Detektyw Pozytywka” Grzegorza Kasdepke. Dodatkowym zadaniem do lektury było zrobienie mieszkania Detektywa Pozytywki. Po zaprezentowaniu swoich prac i po sprawdzeniu naszej wiedzy na temat przygód Detektywa, mogliśmy przejść do zadań przygotowanych przez Panią bibliotekarkę. Braliśmy udział w Zagadkowym Kole Fortuny, testowaliśmy nasz węch rozpoznając różne zapachy oraz bawiliśmy się w detektywów poszukujących „zagubionych” kolegów. Po udanej i wyczerpującej zabawie wróciliśmy do Szkoły na dalszą część dnia i… jak zwykle, nie możemy doczekać się kolejnych zajęć. Gloria H. 3 B”
„W dniach 14, 15 lutego 2020 roku w Naszej Szkole obchodziliśmy Dzień Patrona, którym jest 6 Brygada Powietrznodesantowa gen. bryg. S. Sosabowskiego. W piątek, 14 lutego, Szkołę odwiedzili żołnierze z krakowskiej jednostki wojskowej, którzy pokazywali nam sprzęt wojskowy: spadochrony, pistolety, karabiny, i najważniejsze – armatę, która zaparkowała pod Szkołą. Panowie zorganizowali nam dużo zabaw i zadań do zrealizowania. Jednym z nich było szukanie zakopanych min. i niewybuchów. Zadanie było bardzo ciekawe i wszystkie osoby z naszej klasy brały w nim udział i mam nadzieję, że podobało im się tak samo mocno, jak mnie.. W sobotę, 15 lutego o godz. 11.00, dalszą część uroczystości rozpoczęła msza święta w kościele parafialnym. Po mszy przed Krzyżem Misyjnym została odprawiona najważniejsza część: poświęcenie i przekazanie Sztandaru Szkoły na ręce Pani Dyrektor Marii Bielskiej Kahan. Świadkami tego, jakże ważnego wydarzenia byli uczniowie, nauczyciele, rodzice, żołnierze i inni zaproszeni goście, którzy w uroczystym marszu przeszli ulicami naszego miasta w stronę Szkoły na dalszą część uroczystości, bo Nasza Szkoła w tych dniach obchodziła również pięćdziesięciolecie swojego istnienia. Gloria H. 3 B”

„W piątek, 24.01.20 r., klasa III B, jak co miesiąc, wyruszyła do Biblioteki Miejskiej na „Zajęcia z lekturą”. w tym miesiącu uczniowie mieli przeczytać książkę „Kubuś Puchatek” autora A. A. Milne.
Dodatkowym zadaniem, wyznaczonym przez wychowawczynię, było narysowanie komiksu z przygodami Kubusia. Każde z dzieci wywiązało się z zadania wzorowo. Wszystkie komiksy wykonane były starannie i z pomysłem. 
Jak zawsze, czas spędzony w bibliotece nie był czasem straconym. Dzieci, wśród zabaw i quizów mogły w atrakcyjny sposób obcować z lekturą.” Gloria H. 3 B


Przed Świętami Bożego Narodzenia klasy II a i III c wzięły udział w wycieczce do Fabryki Bombek w Miechowie. Była to okazja do poznania procesu powstawania tych szklanych cudeniek: od zaprojektowania, poprzez formowanie, srebrzenie, ozdabianie aż do fachowego zapakowania. Zauroczyły nas różnorodne kształty- piłki, domki, postacie z bajek. Z przyjemnością malowaliśmy swoją własną bombkę.
Na zakończenie wycieczki każdy zakupił na pamiątkę świąteczne ozdoby. 
Wróciliśmy zachwyceni.

26 listopada uczniowie KLASY IIIA odbyli wycieczkę do Krakowa. W prastarym grodzie widać już przygotowania do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Na Rynku stanęła już imponujących rozmiarów choinka, a ulice przystrajane są świątecznymi iluminacjami. Mogliśmy się o tym przekonać w drodze do MUZEUM NARODOWEGO w SUKIENNICACH, które jest najstarszym w Polsce i obchodzi właśnie swój jubileusz – 140 lat istnienia! Tam podziwialiśmy bezcenne dzieła malarstwa i rzeźby. Zaskoczyły nas wspaniałe płótna mistrza Jana Matejki – tak olbrzymich obrazów nie mieliśmy jeszcze okazji podziwiać! LEKCJA MUZEALNA wzbogaciła naszą wiedzę i dostarczyła przyjemności tworzenia. Sami rysowaliśmy obrazki pastelami. Zobaczcie efekty naszej pracy. Po zajęciach mogliśmy udać się na posiłek, a potem w powrotną drogę. Kraków bardzo nam się podobał!


14 listopada uczniowie klasy III A zaprezentowali swoim koleżankom i kolegom z młodszych klas inscenizacje oparte na tekście lektury Małgorzaty Strzałkowskiej „RADY NIE OD PARADY”. Każda scenka tej pouczającej książki kończyła się głośno przez wszystkich powtarzanym morałem. Warto go zapamiętać i kierować się nim na co dzień. Wśród gości znaleźli się rodzice, babcie, rodzeństwo. Przedstawienie podobało się także Panu Dyrektorowi. Młodzi aktorzy i wychowawca – Małgorzata Kuchmacz – dziękują za usłyszane brawa. Tego samego dnia otrzymaliśmy nagrody za zajęcie II miejsca w konkursie plastycznym „Zanim nie będzie za późno” – zestaw książek do naszej klasowej biblioteczki oraz duży globus. Bardzo cieszymy się z tych nagród!


W październiku uczniowie klasy IIIA przygotowali pracę zespołową na międzyszkolny konkurs plastyczny zorganizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną w Proszowicach pt. „ZANIM NIE JEST ZA PÓŹNO”. Nasza praca została zauważona i doceniona II MIEJSCEM. Opowiedzieliśmy w niej o zagrożeniach zdrowia wynikających z uzależnień. Sami zobaczcie.
Koniec października to także nasz wyjazd do TEATRU GROTESKA na przedstawienie o pechowym nosorożcu, który reprezentował na scenie swe rzeczywiste rozmiary! Zanim dotarliśmy do teatru, podziwialiśmy w czasie spaceru Barbakan, Bramę Floriańską, Dom Matejki, Muzeum Farmacji. Zachwycił nas olbrzymi Rynek średniowiecznego Krakowa i imponujące Sukiennice, obok których karmiliśmy gołębie.
Zaś w „Bajkowym dniu” sami staliśmy się niezwykłymi postaciami z naszych ulubionych bajek i baśni. Popatrzcie!


„Uczniowie klasy 2b w dniu 24 października odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną. W czasie zajęć prowadzonych przez panie bibliotekarki dzieci zwiedziły bibliotekę, poznały zasady korzystania z wypożyczalni i czytelni, oglądały wystawę w holu biblioteki. Na zakończenie spotkania uczniowie stali się czytelnikami biblioteki. Każde z dzieci z pomocą pań prowadzących zajęcia wybrało dla siebie interesującą go książkę.” A.Szastak


18 października nasza klasa po raz kolejny udała się do Biblioteki Miejskiej. Jak zawsze miło i serdecznie powitały nas pracujące tam panie.

Tym razem spotkaliśmy się na zajęciach, podczas których omawialiśmy przeczytaną lekturę pt „Drzewo do samego nieba” autorstwa  Mari Terlikowskiej. Zaczęliśmy od rozwiązania krzyżówki, dzięki czemu po raz kolejny przenieśliśmy się na podwórko gdzie rosło tytułowe „drzewo” i  przeżyliśmy w wyobraźni przygody opisane w książce. Następnie, ku naszej wielkiej radości, każdy z nas mógł skorzystać ze sztalugi. Wyruszyliśmy w plener, gdzie zamieniliśmy się w prawdziwych artystów. Powstało mnóstwo prac, których tematem przewodnim były „drzewa do samego nieba”. Zanim udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły urządziliśmy jeszcze wystawę naszych prac. Gabrysia klasa 3B.


Wycieczka do Wierzbna. W piątek, 11 października 2019 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Wierzbna. Miejsce to położone jest w powiecie proszowickim, gmina Koniusza. Po przyjeździe na miejsce poszliśmy na spacer do pobliskiego lasu, gdzie odwiedziliśmy grób poległych podczas I wojny światowej. Następnie wskazywaliśmy w lesie kolejne poznane warstwy roślinności. Kolejną atrakcja wycieczki było zwiedzanie odrestaurowanego dawnego Dworu Szańkowskich, gdzie wykonaliśmy farbami prace plastyczne. Naszą jesienną wycieczkę zakończył poczęstunek oraz gry i zabawy. Karolina K., 3 B


16 września wzięliśmy udział w warsztatach edukacyjnych przyrodniczo – plastycznych, które prowadził pan Michał. Opowiadał nam o pszczółce murarce i jej zwyczajach. Wykonaliśmy dla takich pszczółek domki, w których z końcem przyszłego kwietnia będzie mogły zamieszkać pszczółki murarki. Umieścimy kolorowe domki w ogródkach i na działkach w nasłonecznionym miejscu. Tam pszczółki zagnieżdżą się i będą pracować, czyli zapylać rośliny wokół. Dzięki ich działalności ogrodnicy mogą spodziewać się obfitych plonów. Zajęcia edukacyjne w CKiW dały nam dużą wiedzę na temat przyrody w najbliższym naszym otoczeniu. Były niezwykle interesujące. Uczniowie klasy 3 b.


W piątek 27 września nasza klasa 3 B wybrała się na wycieczkę do parku oraz do Ogrodu Biblijnego. Pogoda była piękna, zbieraliśmy kolorowe liście i kasztany. Mogliśmy zmierzyć obwody drzew w naszym parku, największe miało 139 cm . Po zabawie w parku udaliśmy się do Ogrodu Biblijnego, w którym poznaliśmy różne symbole z Pisma Świętego. Najbardziej podobało nam się przejście przez ‚Morze Czerwone’, były tam piękne pomarańczowe rybki. Podczas tej wycieczki dużo się dowiedzieliśmy o drzewach. W Ogrodzie Biblijnym zobaczyliśmy roślinę podobną do krokusa, która nazywa się ziemowit. To był bardzo miły i ciekawy dzień. Maja S. 3 B


Dzisiaj z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania przypadającego na 29 września uczniowie klasy 3c czytali wiersze i bajki dla młodszych koleżanek i kolegów. To było udane spotkanie:)


Prace plastyczne uczniów klasy IIIc na temat Szkoły Przyszłości, przesłane w projekcie SmartSzkoła – gratulujemy!


Zajęcia w Bibliotece Miejskiej

20 września udaliśmy się do Biblioteki Miejskiej na zajęcia edukacyjne związane z przeczytaną przez nas lekturą Łukasza Wierzbickiego pt.: „Dziadek i niedźwiadek”.
W Bibliotece mogliśmy podzielić się wrażeniami z lektury i opowiedzieć wybrane przygody niedźwiedzia Wojtka, który towarzyszył żołnierzom Armii generała Władysława Andersa. Wszystkich zachęcamy do zapoznania się z lekturą i z filmem opowiadającym historię niezwykłego niedźwiedzia Wojtka, który poszedł na wojnę. Uczniowie klasy 3 b 


2018/2019


21 maja odbył się  KONKURS  ORTOGRAFICZNY
dla uczniów klas drugich. Jego organizatorzy – pani Małgorzata Kuchmacz i pani Małgorzata Żurek – gratulują laureatom.

LAUREACI  to:
I miejsce:  Antoni Młyński  i  Klara Marchut
II miejsce:  Zuzanna Ciepielewska
III miejsce:  Gabriela Borowicz, Sandra Przeniosło i  Paula Radosz

Na zwycięzców czekają nagrody, które wkrótce zostaną im wręczone. 


Dzień Unii Europejskiej na zajęciach z edukacji informatycznej


Uczniowie klasy 1 a wypożyczyli w szkolnej bibliotece pierwsze książki. Dzieci zapoznały się z regulaminem biblioteki, poznały jej najważniejsze zadania i zwiedziły główne pomieszczenia: czytelnię i dział z literaturą dla dzieci młodszych. Z wielkim zainteresowaniem obejrzały kroniki naszej szkoły. (Kroniki Szkoły można oglądać też w wersji cyfrowej na stronie naszej szkoły – patrz tutaj)


Wielka Mapa Polski

Klasa II c bierze aktywnie udział w ogólnopolskiej akcji Wielka Mapa Polski. Dostaliśmy wielką mapę i tam zamieszczamy karteczki. Piszemy i wysyłamy pocztówki do dzieci z różnych szkół w całej Polsce. Dostajemy od innych dzieci karteczki z pozdrowieniami i szukamy na mapie Polski miejsc, gdzie mieszkają, gdzie się uczą i jak wygląda ich okolica. Korzystamy na stronie z materiałów edukacyjnych, które wzbogacają naszą wiedzę o Polsce. Jaka szkoda, że Proszowice nie mają swojej pocztówki! A to takie piękne okolice:)


Święta tuż, tuż 🙂
Uczniowie klasy IIc wykonali podczas zajęć lekcyjnych swoje pierwsze palmy świąteczne. Każdy uczeń będzie świętował z własnoręcznie wykonaną piękną palmą! Pomysłowość i precyzja wykonania cieszą oko! Brawo, Dzieci!!!


Obrazy…

W ramach zajęć świetlicowych dziewczynki z klas IV wykonały piękne obrazy  (trochę abstrakcyjna zabawa kolorem i plamą :). Zdobią one nasz górny korytarz. Może to początek artystycznej kariery  i pierwsza malarska wystawa? Trzymamy kciuki za rozwój talentów!


Piękno Niepołomic, czyli klasa II c na wycieczce…

Klasa II c uczestniczyła w wycieczce do królewskiego miasta Niepołomice. To spotkanie z rycerzami i królami, pogawędki ze Stańczykiem, fantastyczne warsztaty z heraldyki oraz wizyta w kosmosie, czyli w planetarium… Niepołomice są tak niedaleko i warto je często odwiedzać. Spacer po puszczy już w następnym roku…


Dla naszej Cudownej Planety…

Uczniowie klasy IIc włączają się w miedzynarodowy projekt Erasmus+ i pomagają w budownie profesjonalnego kompostownika na terenie przyszkolnym. Powstały w ten sposób kompost ( z resztek organicznych, słomy, gałązek i kartonów) ma użyżnić glebę na permakulturowych grządkach tak, by posadzone tam warzywa i zioła były ekologiczne, smaczne i zdrowe…wolne od chemicznych środków… To działania dla dobra naszej Ziemi – bo „czego się Jaś nie nauczy”…. Ponadto cały czas pielęgnujemy kwiaty, które oczyszczają powietrze (dostaliśmy je w ramach akcji edukacyjnej przeciwsmogowej „Weż, nie truj!”), a także przygotowaliśmy wystawę plakatów pod hasłem: „STOP! wypalaniu traw!” Warto, by dorośli wzięli sobie do serca to, o czym wiedzą i mówią dzieci!!!


 

Zrobiliśmy palmę na szkolny konkurs. Uczniowie klasy 2 b 


Klasa IIA kontynuuje cykl lekcji związanych z ciekawymi zawodami. Dziś naszym gościem była pani Klaudia Młyńska – pracownik Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa. Pod mikroskopem mogliśmy zobaczyć preparaty ze szkodnikami zagrażającymi uprawianym roślinom. Prezentacja multimedialna, ilustracje, plakaty pozwoliły poznać wiele ciekawostek przyrodniczych. Mogliśmy też sami stworzyć własną minihodowlę owsa. Każde dziecko otrzymało doniczkę, do której wsypało ziemię i nasionka owsa. Gdy nasionka wykiełkują i owies się zazieleni, taka wiosenna dekoracja będzie ozdobą wielkanocnego stołu. Zajęcia bardzo się wszystkim podobały! 


KONKURS FOTOGRAFICZNY

Uczniowie Nasze Szkoły otrzymali nagrody za udział w Międzyszkolnym Konkursie Fotograficznym zorganizowanym przez Szkołę Podstawową w Żębocinie. Konkurs zatytułowany był: „Pomóżmy ptakom przetrwać zimę”, a rozdanie nagród miało miejsce w SP w Żębocinie 21 marca 2019. 

Filip Mazurek z klasy 2 b zajął II miejsce

Karol Korż z klasy 2 a zdobył III miejsce

Gratulujemy! 


PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

21 marca, w pierwszym dniu wiosny,  klasa 1b uczestniczyła w zabawie zorganizowanej przez klasy 4. Lena Latowska odebrała nagrodę za zajęcie 3 miejsca w szkolnym konkursie pięknego czytania, a Ania Gawęda za wyróżnienie w tym konkursie.  Nagrody za udział w konkursie odebrali Kuba Barnaś, Julia Grynwad i Nadia Tałach. Wychowawczyni bardzo dziękuje uczniom i rodzicom za udział i ogromną pracę włożoną w przygotowanie się do konkursu i gratuluje wszystkim uczestnikom. Zabawę zakończył konkurs na najpięknieszy strój Pani Wiosny. Konkurs wygrała przedstawicielka naszej 1b – Lena Latowska. Serdeczne gratulacje!


ZDROWO ŻYĆ… 

Rodzice uczniów klasy 1b zdecydowali o udziale dzieci w serii zajęć o zasadach zdrowego odżywiania się. Podczas pierwszych zajęć z dietetykiem uczniowie poznawali wpływ owoców na zdrowie swojego organizmu. Na drugich zajęciach dzieci dowiedziały się jak niebezpieczne może być nadmierne spożywanie cukru. Z pomocą pani dietetyk odmierzały ilość cukru zawartą w produktach, które są przysmakami wielu dzieci. Następnie pomagały w przygotowaniu zdrowej nutelli. Zajęcia zakończyły się poczęstunkiem złożonym z nowej nutelli, wafli ryżowych i pełnoziarnistego chleba. Na następnych zajęciach będziemy mówić o wodzie i słodkich napojach.


WYCIECZKA DO TEATRU

Klasy 1a i 1b w dniu 19 marca uczestniczyły w wycieczce do Teatru Ludowego. Oglądaliśmy spektakl pt.” Pyza na polskich dróżkach”. Barwny, pełen muzyki, tańca i pięknie śpiewanych piosenek ludowych na tle polskich krajobrazów bardzo się wszystkim podobał. 


KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA

13 marca odbył się KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA dla dzieci z klas pierwszych i drugich. Był on poświęcony Joannie  Papuzińskiej – prozaikowi, poetce, autorce bajek i wierszy dla dzieci. W tym bowiem roku pisarka obchodzi swoje 80 – lecie urodzin. Uczestnicy konkursu prezentowali wysoki poziom poprawnego i płynnego czytania, ale i właściwej emisji głosu i oryginalnej interpretacji wybranego tekstu.

 LAUREACI:

 KLASY I:

I MIEJSCE –  IZABELA KWIECIEŃ  klasa IA

II MIEJSCE – GIULIA FILIPOWSKA AWEZZANO klasa IA

 III MIEJSCE – LENA LATOWSKA klasa IB

Wyróżnienie – ANNA GAWĘDA  klasa IB

 KLASY II:

 I MIEJSCE –  ANTONI MŁYŃSKI  klasa IIA

 II MIEJSCE – KINGA GŁOWA  klasa IIC

 III MIEJSCE – NIKOLA MARZEC  klasa IIB

                    PAULA RADOSZ     klasa IIB

                    KATARZYNA PABIAŃCZYK  klasa IIA

 Organizatorzy konkursu i członkowie Jury serdecznie gratulują jego laureatom, jednocześnie podając do wiadomości, iż nagrody zostaną wręczone w czwartek – podczas WIOSENNEGO  FESTIWALU  KULTURY


 

W klasie I A przedwiośnie buchnęło całą parą. W kąciku przyrodniczym zakwitły hiacynty i żonkile. W całej okazałości rozpięły się fasolki, a własnoręcznie posiane i podlewane przez dzieci aksamitki są z każdym dniem większe. Wkrótce posadzimy w naszym kącik pelargonie.  
 
Dzisiaj odwiedził naszą klasę miły gość, Ksiądz Proboszcz dr Jan Zwierzchowski, który ufundował szkole urządzenie do oczyszczania powietrza. Oczyszczacz poprawi jakość powietrza eliminując zanieczyszczenia mechaniczne, kurz, roztocza, bakterie oraz wirusy.  Będziemy z niego korzystali nie tylko my, uczniowie klasy I A, ale też inni uczęszczający do świetlicy szkolnej mieszczącej się w sali nr 22. Cieszymy się, że będziemy mogli uczyć się i bawić oddychając czystym powietrzem. 
Księdzu Proboszczowi z serca dziękujemy! 

Zajęcia z projektu „Czytanie. jak przygoda”

Przeczytaliśmy lekturę Miry Jaworczakowej pt.: „Oto jest Kasia”. Wcześniej, w klasie, namalowaliśmy w grupach portrety bohaterki w formacie XXL i poszliśmy z całym tym bagażem, 5 marca,  do Biblioteki Miejskiej na kolejne zajęcia z naszego klasowego projektu czytelniczego. Na zajęcia do Biblioteki Miejskiej chętnie zabieramy ze sobą Nasze Mamy, nierzadko z rodzeństwem, które chłonie wiedzę razem z nami. Pani bibliotekarka przygotowała dla nas bardzo łatwą krzyżówkę.  Rozwiązywaliśmy ją niemal chórem, ponieważ całą lekturę znaliśmy na pamięć.  Na wielkich portretach bohaterki lektury – Kasi, naklejaliśmy jej cechy pozytywne i negatywne. Ocenialiśmy postępowanie Kasi i zmianę w zachowaniu bohaterki pod wpływem wydarzeń zachodzących w jej życiu. Wspólnymi siłami uporządkowaliśmy plany wydarzeń lektury. Zajęcia zakończyły się warsztatami niemal krawieckimi. Miarką krawiecką mierzyliśmy poszczególne części naszego ciała. Porównywaliśmy swoje pomiary i okazało się, że niektórzy są tacy sami, chociaż na to nie wyglądają. Liczby nie kłamią…. Uczniowie klasy 2 b”